Polo Bluemotion Hikayesi, Bölüm 2…

Herkese tekrar merhaba, Bluemotion ile maceralarımıza kaldığımız yerden devam. Bu makineyi diğer Polo’lardan ayıran bir takım özellikleri var ve bu araba biraz tuhaf tasarlanmış. İlk tespitlerime göre Alüminyum jant üzerine bir kapak takılmış, sordum soruşturdum hava direncini en aza indirmek ve jantın hafif olması adına tasarlanmış. Bizim sağ ön kapak 1200’de durmadan gelince sanırım bir yerde uçmuş olacak. Yana yakıla 1 hafta bu kapağı aradıktan sonra anlıyorum ki bu kapak bulunmayacak ve servise telefon edip sipariş ediyorum.

Bu arada yağ ve yağ filtresi değişmişken tümden bir bakıma girme niyetine girip iyi bir ustaya gidip filtreleri değiştirttim ama çıraklara denk gelince mazot filtresinde ki tırnakları açamayıp sanırım hasar verdiler bende mazot filtresini elletmedim ve bir sonraki bakımda tırnaksız düz filtre takma niyetindeyim.
Aracın Alüminyum alışım jantlarının üzerinde bulunan kapak için Çalışkan Çorlu ile görüştüm özel bir parça olduğu için ödemeyi peşin aldılar. 6 Şubat’ta Çalışkan’a gidiyorum. Jant kapağı ile birlikte Hidrolik sıvıların değişmesi gerektiği söyleniyor ve onları değiştiriyorum. Bu arada kapağın parasını 83 TL peşin ödemiştik. 110 TL gibi hidrolik sıvılar için ödüyoruz ve aracı yıkamadan teslim alıp devam ediyoruz.

Sürekli söylüyorum Bluemotion farklı diye, peki normal 1.2 TDI’dan onu ayıran özellikleri nedir? Şöyle bir bakalım:
Hız sabitleyici, Start-Stop, Yokuş kalkış desteği ve en önemlisi ESP ve ASR gibi bir donanımın üzerinde bulunması. Bunlara ek olarak Bluemotion önde kapalı bir ızgara sahip olup, ön tampon, tampon ve arka tamponda ekleri bulunur. Arka cam üzerinde ise 3 parçadan oluşan bir rüzgarlık mevcuttur yani Bluemotion dıştan ufak bir body kit’e sahip olarak gelmektedir.

Bu özelliklerin dışında bundan sonraki bölümlerde aracın üzerine bizim ilave edeceğimiz konuları buradan yazmaya başlayacağım. Herkese selamlar.