Bu bir Renault Clio Ayna kapağı ve ayna macerasıdır…

Merhabalar herkes’in sevdiği bir otomobil markası vardır. Bizim sevdiğimiz marka Renault aile’de gelenek gibi olmuş bu markayı tercih sebebimiz bizi üzmemesi ve çok yaygın bir servis ağı olmasıdır fakat son zamanlarda başıma gelen ufak kazalar nedeni ile hem servisten hemde kasko firmamızdan nefret eder hale geldim. Başıma gelen ufak ayna probleminin servis ve sigorta şirketim tarafından ne kadar büyük bir hale getirildiğinden bahsedeceğim.

Arkadaşım Birol ile 2012 temmuz ayında Gökçe Ada’ya gitmeye karar verdik. 13 temmuz’da planımızı yaptık feribot saatini de hesaplayarak erken kalkan çok yol alır dedik ama yanıldık. 14 temmuz’da sabah 7′de hazırlıklarımız tamamdı 7:10 gibi Enez’den yola çıktık Enez-Keşan yolunu bilmeyenler için yol çok dar temmuz ayı sabah saatlerinde bile hareketli Keşan yolunu yarılamışken girdiğimiz bir virajda uykusuz olduğunu düşündüğüm Fiat Palio sürücü ile karşı karşıya kaldık dar olan yolda kendimi biraz daha sağa yanaştırmaya çalışsam da “çaaaat” diye gelen o sesten kurtulamadım arkadaşım birol ne olduğunu bile anlayamadı ne olduğunu sordu fakat ben arabayı da, sürücüyü de çok iyi gördüm ve aynaların çarptığını söyledim hemen müsait bir yer bulup geri döndüm. Arkadaşım dönmeyelim zaten bulamayız dedi ama dar ve sonu olmayan bir yol kimsenin kaçacak bir yeri olmaz diyerek döndüm ki zaten Palio sürücüsü de sağa çekmiş bekliyordu.

Öncelikle dörtlüler yakıldı ve aşağı inildi ve geçmiş olsun denildi hemen bir tutanak tuttuk. Karşı taraf şerit ihlali yaptığını kabul etti bu şekilde tutanağı alıp yolumuza devam ettik.

Artık feribot filan bizim için hikaye oldu ama aynasız yola devam etmek çok riskli en yakın Renault servisi Keşan’da daha önce de acil işler için gittiğim servisin kapısını da yine çalmış bulundum. Keşan Tanınmışlar bence Trakya’daki en sorunsuz servislerden biri servise girip durumu hemen anlattım kimse bir şey sormadı 5 dakika içinde servis personeli emanet olarak verdiği aynamı taktı kapağa baktı siz tatilinizi yapın döndüğünüzde boya işlerini hallederiz dediler. Arkadaşım Birol bu kadar hızlı ayna takılmasına şaşırdı ve yola devam ettik. Gökçeada’da aklıma ne geldiyse Tanınmışlar Servisine telefon ederek işlemleri her zaman gittiğim Lüleburgaz Uzunlar servisinde yaptıracağımı dosyayı açmamalarını söyledim itiraz etmediler siz nasıl isterseniz işlerinizi hallettikten sonra emanet aynamızı verirsiniz dediler. Hangi sürücü böyle bir servisi sevmez ki? açıkçası Tanınmışlardan bu konuda çok memnun kaldım.

Tatil bittikten sonra Lüleburgaz’a giderken Tanınmışlar’dan anlaşmalı tutanağı aldım ve sürekli gittiğim Lüleburgaz Uzunlar Servisine gittim. Araç kabul Mestan bey ile aramız çok iyi çaylar kahveler geldi filan derken bekle bekle insanın canı sıkılıyor yahu bir ayna işine bakacağız Mestan bey dedik 1 saat sonra bakabildik. Renault servisinde Clio aynası yokmuş… Bu aynayı sipariş edeceklerini ve boya işlerini yapacaklarını ama sigorta şirketim olan Ak sigorta ile de anlaşmaları olmadığını bu neden ile sanayideki bilmem ne ustaya gidersem işlerimin daha kolay olacağını söyleyince samimiyet arkadaşlık buraya kadar bu araba Renault ise burada yapılacak parası neyse vereceğimi söyledim bu durumda önce ben parayı servise vereceğim sonra Ak sigorta bana parayı iade edecek.

Servis ile gerilim tavan yapmış arabanın 2 gün serviste kalması gerektiği söylenince yahu insaf bir kapak boyanacak dedim boya ustasını çağırdık zaten kapak sökülerek boyanacak arabanın kalmasına ne gerek var demesi üzerine kapağı ustaya bıraktık. 2 gün çabuk geçti servise gittim ne sipariş ile gelecek ayna ortada nede kapak boyanmış kapağın üzerinde sadece macun yapılmış ya zaten ayna var sen git işini hallet çok yoğunuz bu işi haftaya hallederiz denilmesi üzerine macunlu ayna kapağı aracıma takılmak istedi kabul etmedim ve kapaksız gezeceğimi ve soranlara Uzunlar Servis anlayışı bu diyeceğimi belirttim ve bu şekilde yola çıktık.

1 Hafta da çabuk geçti Lüleburgaz’a dönmüş oldum bu sefer o sipariş ile gelecek ayna gelmiş.

Bu kutudan çıkan aynayı görünce sinirlerim yine gerildi sipariş ile 1 hafta’da gelen ayna yanlış sipariş edilmiş benim aynam çizgili ve çizginin sol tarafı dışbükey yani kör noktalı gelen ayna düz standart Clio aynası olunca tabi yine gerildik 2 haftadır emanet kullandığım ayna zaten arabamın üzerinde kalacak ben adamın sıfır aynasını emanet almışım sonra gidip tamam ben işimi hallettim aynanızı alın mı diyeceğim ? Bu bize yakışmaz bize yakışan gelen sıfır aynayı Tanınmışlar servisine vermek fakat ayna yanlış yenisinin gelmesi yine uzun sürer dediler artık Clio aynası Lüleburgaz’a Paris’ten mi geliyor nereden geliyorsa altı üstü Bursa fabrikasından ayna gelecek, zaten Clio gibi aracın aynasını neden bu servis elinde bulundurmuyor? o da ayrı bir sorudur. Bu şekilde aynayı götürüp ricacı olursan kabul ederler dediler bizde boyanmış ayna kapağına baktık ve taktırdık gelen yanlış aynayı da alıp yola devam ettik.

Kapağı elimde tuttuğum tarih 31 Temmuz 2 hafta sonra işi halledebildik yapılan işin faturası:115,83 TL parayı ödedim Ak sigorta bana daha sonra ödeme yapacak. Paraya bakmadan Renault Uzunlar Servisinden kendimi kurtarmanın sevinci ile hızla arkama bakmadan kaçtım. Beni hiç tanımayan bir servise gittim benimle ilgilenip soru sormadan emanet ayna verdiler kendi servisim ise bana ayna vermek bir yana sipariş ile Clio aynası getirdi ve Tanınmışlar Servisine bu işi yaptırmadığım için pişman oldum. Keşan’a bana verilen standart aynayı götürdüm ve durumu anlattım bana verdiğiniz ayna bu bana verilen ayna bu bir fark varsa karşılayalım yada tekrar sipariş ettirelim dedim bana tekrar geçmiş olsun madem öyle sizi uğraştırmaya değmez bunu kabul ederiz dediler. Müşteri memnuniyeti için uğraşan Tanınmışlar Keşan’a teşekkür ediyorum kendi servisim Uzunlar Lüleburgaz ise  bende kesinlikle hayal kırıklığı yaratmıştır.

Ayna kapağımın onarım görmüş son durumu:

Zar zorda olsa 2 haftada yaptırdığım ayna ve kapak + işçilik için ne ödemiştik ? 115,83 TL biz parayı peşin vermiştik Ak sigorta bize parayı hızlı bir şekilde geri ödeyecekti. Para ödenme tarihini yazıyorum 22/08/2012 yani tam olarak 22 gün parayı bekledik ama o da ne bize gelecek para 101 TL peki bu nedir? Bizim 14,83 TL ne oldu ? Ak sigorta KDV ödemesi yapmıyormuş KDV ödemesi için faturanın aslının kendilerine posta yada kurye yolu ile ulaşması gerekiyormuş kargo parası 9 TL bize kalan net hesap 5,83 TL bunun için bu işlere girmeye değmez deyip KDV tutarını Ak sigorta’ya bağışladım.

Aşağıda da kazanın tutanağı:

A aracı karşı tarafın, B aracı benim aracım.

Allah kimseye kaza bela vermesin ve böyle işlere düşürmesin hepinizin yolu açık olsun.

Göksel BAŞTÜRK ARŞİV
gokselbasturk.com.tr / 2013